Dlaczego należy pić dużo wody?

Woda to blisko 70% masy naszego ciała. Jest ona składnikiem tkanek oraz płynów ustrojowych, które transportują w organizmie tlen oraz różne składniki odżywcze. Woda także reguluje temperaturę naszego ciała i procesy trawienia.

Zapotrzebowanie na wodę u dorosłego człowieka to około 2,5 litra w ciągu doby. Czysta woda powinna być na pierwszym miejscu, jeżeli chodzi o przyjmowanie płynów w naszej codziennej diecie. Należy wypijać prawie 80% samej wody w stosunku do wszystkich przyjmowanych płynów.

Dostarczanie wody jest nam niezbędne do życia. Woda obecna jest w każdej tkance i komórce naszego działa, dlatego też bez jedzenia możemy przetrwać dłużej, a bez wody jedynie 3 dni. Organizm człowieka nie potrafi magazynować dużej ilości wody i powinniśmy ją nieustannie uzupełniać.

Regularne picie dużej ilości wody, szczególnie między posiłkami, a także przed śniadaniem oraz przed zaśnięciem zalecane jest wszystkim osobom, które chcą zredukować swoją masę ciała, ponieważ picie większej ilości wody poprawia metabolizm, a także może pohamować apetyt. Po wypiciu szklanki wody mamy uczucie sytości, dlatego wypicie wody przed posiłkiem pozwala zmniejszyć porcję posiłku. Ważne jest także uzupełnianie płynów podczas ćwiczeń, ponieważ odwodnienie ma niekorzystny wpływ na nasz organizm.  Odwodnienie nie tylko wpływa na chwilowe złe samopoczucie, ale także może nieść różne inne konsekwencje dla zdrowia. W skrajnych przypadkach odwodnienie może nawet doprowadzić do śmierci. Uzupełnianie wody wpływa także korzystnie na wygląd naszej skóry. Skóra jest odpowiednio nawilżona i bardziej jędrna. Dzięki temu, że woda usuwa toksyny z organizmu znikają także niedoskonałości. Uzupełnianie płynów w postaci wody jest także ważne, jeżeli gorączkujemy, ponieważ wtedy szybko się odwadniamy.